Fjällräven

Katalog med ljud och rörlig bild för iPad

Fjällräven bad Ineko om hjälp. Resultatet blev en iPad-version av deras tryckta katalog, som mottogs mycket positivt av kunderna.

Katalogen är ett viktigt säljverktyg för Fjällräven. Ett sätt att höja kommunikationen är att använda augmented reality som ökar produktupplevelsen – bland annat genom att mottagarna kan se videofilmer direkt i den tryckta katalogen. Ett annat sätt är att använda mobila medier.

Inekos team föreslog en iPad-version av katalogen för att hitta nya vägar till målgruppen. Fjällräven såg möjligheten att nå kunder på ett modernt och spännande sätt och hoppade på. Ineko Creative tog fram en iPad-version som levandegör produkterna genom exempelvis filmer, länkar, visuella presentationer av hur kläder är uppbyggda, hur man vaxskyddar sina Fjällräven-kläder etc.

Fjällräven marknadsförde också iPad-versionen på Facebook och fick många läsare och beställare genom insatsen. iPad-versionen har  etablerat Fjällräven på teknikens framkant som en leverantör av upplevelser.

Låt oss berätta mer

Fredrik Ellenius

Säljare

Telefon: 010-212 22 92
Mobil: 0709-46 68 48