Antalis

Butikskommunikation som väcker känslor –

Effektion 14

Ineko fick förtroendet att förvandla Antalis show room, de var beredda på förändring och resultatet blev över förväntan.

Antalis är en stor leverantör av grafiskt material. I deras butik vid Stureplan i centrala Stockholm kan kunder komma in och få hjälp med val av material för grafisk produktion. Nu vill man visa ännu mer hur dessa material ser ut i tryck, genom att göra om butiken till ett show room, för att väcka känslor kunderna!

Utmaningen för arbetsgruppen på Ineko Creative blev att hitta ett kommunikativt grepp som förenade mjuka värden med hårda i form av olika material.

Affektion är ju ett ord som bär mjuka värden av närhet och tillgivenhet. Så det kändes bra att ha det som utgångspunkt för kommunikationen. Sedan är Ineko experter på effekter av olika slag, så effekter blev valet för att locka fram känslor av affektion. Affektion och effekter blev effektion.

Effektionen tog sig uttryck i lampor i plexiglas speciellt designade för Effektion 14, discokulor i skyltfönstret som blänker, ett helt golv laminerat med en bild av blommor och blader, ett vernissage med posters som visar hur man på ett smakfullt sätt kan förstärka informationen i bilden med folieringar, doftlacker, tryckta bilder som börjar röra sig och mycket annat.

Allt för att kunderna ska uppleva butiken som ett show room fylld med upplevelser.

Hur gick det? Resultatet blev mycket uppskattat, många säger att det gav både inspiration och nya tankar. Ett bra bevis på att vi kan använda butikskommunikation för att väcka känslor. Att över 200 personer visade intresse för ett tiotal frukostmöten under de fem veckor som eventet pågick är också ett bevis på att det blev en framgång .

Låt oss berätta mer

Björn Lindmark

Marknadschef

Telefon: 010-212 21 10
Mobil: 0708-93 14 77